سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علم را با عمل همراه باید ساخت ، و آن که آموخت به کار بایدش پرداخت ، و علم عمل را خواند اگر پاسخ داد ، و گرنه روى از او بگرداند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :9
کل بازدید :91303
تعداد کل یاداشته ها : 98
103/2/19
8:20 ص

رقیبی جدید برای ویندوز


شرکت گوگل، مدّتی است به صورت گسترده اقدام به عرضه نرم‌افزارهای کاربردی همانند نرم‌افزارهایی مشابه Office مایکروسافت تحت محیط وب و یک مرورگر اینترنت قدرتمند با نام کروم (Chrome) کرده است.

ادامه مطلب...

  
  

افزایش سرعت اینترنت


در ویندوز XP  درحالت پیش فرض Packet Scheduler سیستم را به20 % از پهنای باند یک اتصال به اینترنت محدود می کند. یعنی اگر شما این تنظیمات را تغییر ندهید قادرید از 20 درصد پهنای باند اتصالتان به اینترنت بهره ببرید.

ادامه مطلب...

  
  

کوکی ها


عبارت کوکی Cookie را در دنیای اینترنت امروزی به خاطر کاربرد زیادشان احتمالا شنیده اید. کار اصلی کوکی ها به زبان ساده ذخیره اطلاعات وارد شده توسط شما در سایت های مختلف است.

ادامه مطلب...
  
  


کامپیوتر‌های لپ‌تاپ همانند کاغذ و قلم جزیی از نشست‌های علمی و همایش‌های اقتصادی شده‌اند. امّا آداب و قواعد استفاده از لپ‌تاپ‌ها اغلب نادیده گرفته می‌شوند. بنابراین در این‌جا هفت توصیه‌ی تجربی را به شما ارایه می‌دهیم تا حضور لپ‌تاپ‌ها در نشست‌ها و همایش‌ها به جای آن‌که آزار دهنده و مزاحم شرکت‌کنندگان باشند، به برگزاری بهتر آن همایش‌ها کمک کنند


?) مطمئن شوید همراه داشتن لپ‌تاپ منعی ندارد.

بسیاری از افراد، بهره‌وری کامپیوترها در نشت‌های علمی را دست‌کم می‌گیرند، و این صرف نظر از آن است که کامپیوتر‌ها بخشی از ارائه‌ی سخنرانی باشند یا وسیله‌ای برای ضبط مراسم. امّا گاهی لازم است کسانی را که از لپ‌تاپ خود برای کار دیگری غیر از مباحث مربوط به همایش استفاده می‌کنند، منع نمایید.

ادامه مطلب...

  
  

Tusi%20couple

تصویر بالا که به دایره های طوسی معروف است، چگونگی ترسیم یک خط راست با استفاده از دو دایره را نشان می دهد.


 


  
  

اگر از کوچه پس کوچه‌های قدیمی شهرآنجایی که هنوز رگه‌هایی از خانه‌های قدیمی کاهگلی یافت می‌شود گذر کنیم هنوز هم پلاکهای خانه‌هایی را می توان دید که روی آن

 1+12 به جای سیزده نوشته شده است، علت آن را در اعتقادات مردم می توان یافت تحت این عنوان:
نحس بودن 13 !

ادامه مطلب...

88/9/2::: 10:7 ص
نظر()
  
  


غیاث الدین ابوالفتح، عمر بن ابراهیم خیام (خیامی) در سال 439 هجری (1048 میلادی) در شهر نیشابور و در زمانی به دنیا آمد که ترکان سلجوقی بر خراسان، ناحیه ای وسیع در شرق ایران، تسلط داشتند. وی در زادگاه خویش به آموختن علم پرداخت و نزد عالمان و استادان برجسته آن شهر از جمله امام موفق نیشابوری علوم زمانه خویش را فراگرفت و چنانکه گفته اند بسیار جوان بود که در فلسفه و ریاضیات تبحر یافت. خیام در سال 461 هجری به قصد سمرقند، نیشابور را ترک کرد و در آنجا تحت حمایت ابوطاهر عبدالرحمن بن احمد , قاضی القضات سمرقند اثربرجسته خودرادر جبرتألیف کرد.

ادامه مطلب...

  
  
مهندسان هخامنشى راز استفاده از عدد پى( 3.14) را دو هزار و ??? سال پیش کشف کرده بودند. آنها در ساخت سازه‌هاى سنگى و ستون‌هاى مجموعه تخت جمشید که داراى اشکال مخروطى است، از این عدد استفاده مى‌کردند.

عدد پى (3.14) در علم ریاضیات از مجموعه اعداد طبیعى محسوب مى شود. این عدد از تقسیم محیط دایره بر قطر آن به دست مى آید. کشف عدد پى جزء مهم ترین کشفیات در ریاضیات است.

ادامه مطلب...

88/7/12::: 5:45 ع
نظر()
  

کدهای جاوا وبلاگ